Pracodawcy oraz agencje pracy w coraz bardziej wyszukany sposób zabiegają o uwagę i zainteresowanie potencjalnych pracowników. Tworzą warunki pracy, które odpowiadają na potrzeby pracowników, dbają o przebieg procesu rekrutacji, aby niejako sprzedać swoją ofertę pracy. Kiedy jednak przeanalizujemy ogłoszenia rekrutacyjne w serwisach pracy okazuje się, że większość z nich wygląda podobnie.

 

 

Wyróżnij się!

Kandydaci poszukując pracy przeglądają wiele ogłoszeń. Zwracają uwagę na wygląd i treść ofert. Nie przyciągają ich stwierdzenia tj. „atrakcyjne wynagrodzenie” czy „młody i zgrany zespół”. Ogłoszenia skonstruowane w taki sposób nikną w gąszczu innych i kandydat nawet nie pamięta, że na nie aplikował. Tworząc swoją ofertę powinieneś zastanowić się co Cię wyróżnia spośród konkurencji, jaką wartość dajesz swojemu pracownikowi, co chcesz przekazać kandydatowi w pierwszym komunikacie. Jeśli masz taką możliwość, zrezygnuj z typowych stwierdzeń „Wymagania”, „Zakres obowiązków” i „Oferujemy”. Stwórz ofertę, na którą sam byś zaaplikował. Używaj zwrotów, które są bliskie klimatowi pracy, jeśli masz z tym kłopot – zaangażuj zespół. Może to być doskonała okazja do zabawy i integracji. Użyj w ofercie rzeczywiste zdjęcia swoich pracowników, a jeśli nie masz takiej możliwości, poszukaj zdjęć, które najlepiej oddadzą atmosferę jaka panuje w firmie.

Ogłoszenie to nie zakres obowiązków

Pracodawcy konstruując ogłoszenie starają się zawrzeć w nim wszystko, co może być istotne dla kandydata. Piszą więc szczegółowo o obowiązkach i wymaganiach, tracąc często na czytelności i jakości oferty pracy. Pamiętaj – nie musisz silić się na przepisanie opisu stanowiska. Twój kandydat powinien mieć wiedzę o ofercie pracy, ale wiele rzeczy spokojnie możesz zawrzeć w formularzu aplikacyjnym, przekazać podczas rozmowy telefonicznej bądź bezpośredniego wywiadu. Zastanów się które elementy oferty są kluczowe i to je podkreśl w komunikacie do kandydata. Nie używaj też korporacyjnych sloganów, bo mogą być one nieczytelne i niezrozumiałe dla osoby czytającej. Jeśli reprezentujesz agencję doradztwa personalnego, ustal z klientem jakie informacje możesz przekazać w ogłoszeniu i postaraj się dowiedzieć jaka atmosfera oraz klimat panuje w firmie, do której rekrutujesz.

Kandydaci przeglądają dziesiątki, jeśli nie setki ogłoszeń o pracę. Postaraj się o to, aby Twoje ogłoszenie się wyróżniało i trafiało w potrzeby idealnego kandydata!

Potrzebujesz wsparcia? Napisz do nas!